Dyrygent

Zabawa ruchowa „ Dyrygent” ma na celu kształtowanie korodynacji wzrokowo-ruchowej, jak również rozwijanie inwencji twórczej dzieci. Przekazanie dzieciom podstawowych zasad przebiegu zabawy daje im ogólny zarys natomiast sama atrakcyjność czasu spędzonego na ćwiczeniach jest zależna od fantazji dzieci. To dzieci regulują tempo, ilość powtórzeń oraz wyznaczają rodzaj wykonywanego ćwiczenia.

 

Ustawienie zależne od liczby uczestników. Dwóch uczestników ustawia się naprzeciw siebie, twarzami zwróconymi do siebie w odległości 1 m, jeśli bawi się większa ilość dzieci to proponujemy ustawienie w rozsypce, tak by każdy widział twarz innej, ćwiczącej osoby ( najlepiej w kole). Wyznaczona osoba proponuje ćwiczenie fizyczne np. podskoki i wszyscy je wykonują, zadaje również ilość powtórzeń np. 10 razy a następnie puszcza oczko do kolejnej, dowolnie wybranej osoby, która  proponuje kolejne ćwiczenie i zadaje ilość powtórzeń. Puszczając oko do innego uczestnika przekazuje  rolę dyrygenta, który zadaje ćwiczenia. Zabawa trwa póki inwencja ruchowa uczestników nie skończy się.

 

 

1
Ustawienie zależne od liczby uczestników. Dwóch uczestników ustawia się naprzeciw siebie, twarzami zwróconymi do siebie w odległości 1 m, jeśli bawi się większa ilość dzieci to proponujemy ustawienie w rozsypce, tak by każdy widział twarz innej, ćwiczącej osoby ( najlepiej w kole).
2
    Wyznaczona osoba proponuje ćwiczenie fizyczne np. podskoki i wszyscy je wykonują, zadaje również ilość powtórzeń np. 10 razy a następnie puszcza oczko do kolejnej, dowolnie wybranej osoby, która  proponuje kolejne ćwiczenie i zadaje ilość powtórzeń.    
3
    Zabawa trwa póki inwencja ruchowa uczestników nie skończy się. W razie potrzeby osoba dorosła może podopwiadać ćwiczenia o zróznicowanym poziomie intensywności i trudności.

Udostępnij:

KAAK © 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone